عدالت آفرینان

تامین و تهیه انواع سند اجاره ای، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی تلفن: 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

عدالت آفرینان

تامین و تهیه انواع سند اجاره ای، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی تلفن: 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

از کجا وکیل متخصص و با تجربه برای اعتراض به قرار وثیقه پیدا کنیم؟

چگونه وکیل اعتراض به قرار وثیقه (ضبط وثیقه) پیدا کنیم؟

از کجا وکیل متخصص و با تجربه برای اعتراض به قرار وثیقه پیدا کنیم؟ شما برای  اعتراض به قرار وثیقه باید از یک وکیل کارکشته و خبره استفاده کنید. بسیاری از متهمان برای آزادی موقت از زندان و یا مرخصی گرفتن از زندان به دنبال صدور قرار تامین کیفر هستند. قرار تامین در زمان انجام تحقیق و تفحص اولیه که توسط دادسرا انجام میشود و یا در جریان محاکمه توسط مقام ذی صلاح صادر میشود. صدور قرار وثیقه یکی از قرارهای تامین کیفر است که امروز به عنوان یکی از آسان ترین راه ها برای آزادی زندانی نزد وکلا و عموم مردم شناخته میشود. بهترین راه برای اطمینان از صحت فرایند صدور قرار وثیقه و اعتراض به قرار وثیقه همکاری با وکیلی صالح و شایسته است. چرا که وکیل متخصص در امور کیفری موجب سریع تر شدن روند پرونده میشود و تخصص او مانع از بروز مشکلات احتمالی برای طرفین دعوا میشود. وکیل اعتراض به قرار وثیقه به علت آشنایی با قانون و پیچیدگی های قانونی بهترین راه را برای رسیدگی به پرونده و طی شدن روند دادرسی بکار می برد.

  

بهترین وکیل اعتراض به قرار وثیقه

از آنجایی که اعتراض به قرار وثیقه و به طور کلی شکایت در دادگاه های کیفری و رسیدگی به پرونده از جهات مختلف مثل پیچیدگی قضایی در محاکم برای همگان روشن است، کمک گرفتن از وکیلی که بتواند این فرایند طولانی مدت را با کمترین هزینه مالی و بهترین کیفیت دنبال کند بهترین گزینه برای هر دو طرف دعواست.

وکیل اعتراض به قرار وثیقه با توجه به تخصصی که در حقوق کیفری و آشنایی با قوانین به خصوص قوانین کیفری دارد این امنیت خاطر را به موکل خود می دهد که عدالت در محاکم قضایی برقرار خواهد شد.

مجموعه حقوقی عدالت آفرینان با بهترین سابقه در زمینه وکیل اعتراض به قرار وثیقه بهترین وکلا را در تمام زمینه های حقوقی و کیفری به خصوص وکیل اعتراض به قرار وثیقه در اختیار شما قرار می دهد.

قرار وثیقه چیست؟

مرجع قضایی به درخواست متهم و یا وکیل متهم و همچنین درخواست مقام قضایی صالح با توجه به نوع جرم انجام شده و اهمیت آن و میزان مجازاتی که در نظر گرفته میشود، میزان مالی را به عنوان قرار وثیقه تعیین میکند. هدف از تعیین قرار وثیقه، دادن آزادی موقت به متهم برای ارائه مدارک جدید جهت بیگناهی است.

آیا امکان اعتراض نسبت به مبلغ و نوع وثیقه پیش بینی شده است؟ وظیفه ی وکیل اعتراض به قرار وثیقه چیست؟

در قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت ذکر شده است که متهم میتواند نسبت به نوع و میزان قرار وثیقه اعتراض کند. در صورتی که متهم درخواست تغییر نوع قرار وثیقه را داشته باشد، مقام صالح برای صدور وثیقه موظف است آن را تغییر دهد.

بهترین وکیل اعتراض به قرار وثیقه وکیلی است که نسبت به امور کیفری قرار های تامین کیفر و قانون های مرتبط با آن آگاهی کامل داشته باشد. از آن جایی که صدور قرار وثیقه در دادگاه های کیفری انجام میشود، وکیل اعتراض به قرار وثیقه وکیلی است که در امور کیفری تبحر داشته باشد.

چه کسانی حق اعتراض نسبت به قرار وثیقه را دارند؟

چه کسانی حق اعتراض نسبت به قرار وثیقه را دارند؟

چه کسانی حق اعتراض نسبت به قرار وثیقه را دارند؟

متهم، شخصی که شاکی است و در برخی موارد شخص ثالثی که به او خسارت وارد شده است امکان اعتراض به وثیقه را درند. وکیل اعتراض به قرار وثیقه میتواند نماینده هر کدام از اشخاص ذکر شده باشد.

در چه صورت امکان اخذ اخذ وجه و یا ضبط وثیقه اعتراض کرد؟

مطابق ماده 235 قانون آیین دادرسی کیفری، متهم، وثیقه گذار و کفیل میتوانند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ دستور دادستان اعتراض کنند و مرجع رسیدگی به این اعتراض دادگاه کیفری دو است. پس به طور کلی میتوان گفت وکیل اعتراض به قرار وثیقه به عنوان نماینده متهم و یا وثیقه گذار مطابق ماده فوق میتواند در موارد زیر اعتراض کند :

هر گاه مدعی شوند که در مورد اخذ وجه التزام و ضبط وثیقه مقررات مربوطه رعایت نشده است. ضبط وثیقه در شرایطی صورت میگیرد که مطابق ماده 230 در صورتی که وثیقه ی خود را به مرجع قضایی سپرده باشد و مطابق دستور قضایی به مرجع قضایی احضار شده باشد و یا حضورش لازم باشد اما بدون دلیل موجه حاضر نشده باشد، در صورت ابلاغ اخطاریه ، به وثیقه گذار اخطار داده میشود که ظرف یک ماه متهم را تحویل دهد ، در غیر این صورت معادل میزان تعیین شده از وثیقه ضبط می شود.

پس با این حال اگر مدعی باشند که متهم در موعد مقرر حاضر شده و و یا شخص دیگری متهم را حاضر کرده است و یا وکیل اعتراض به قرار وثیقه مدعی شود عدم حضور متهم با دلایل موجه ذکر شده در قانون بوده و یا متهم فوت شده است امکان اعتراض به قرار ضبط وثیقه پیش بینی شده است.

دادگاه در تمام موارد ذکر شده خارج از نوبت و بدون رعایت تشریفات دادرسی به شکایت وکیل اعتراض به قرار ضبط وثیقه رسیدگی میکند و بعد از آن امکان اعتراض به رای دادگاه وجود ندارد و رای دادگاه قطعی است.

امکان اعتراض شاکی نسبت به صدور چه قرارهایی امکان پذیر است؟وکیل اعتراض به قرار وثیقه

امکان اعتراض شاکی نسبت به صدور چه قرارهایی امکان پذیر است؟وکیل اعتراض به قرار وثیقه

امکان اعتراض شاکی نسبت به صدور چه قرارهایی امکان پذیر است؟

مطابق ماده دویست وهفتاد قانون آیین دادرسی کیفری، قرارهای صادر شده از جانب پازپرس توسط شاکی و وکیل اعتراض به قرار وثیقه در موارد زیر قابل اعتراض است:

  1. قرار هایی که به درخواست شاکی و یا وکیل او مورد اعتراض قرار میگیرند و توسط مرجع قضایی صادر میشوند مانند قرار منع و موقوفی تعقیب.
  2. قرار هایی که از طرف متهم ویا وکیل اعتراض به قرار وثیقه که همان وکیل متهم است مورد رسیدگی قرار میگیرند و توسط موجع قضایی صادر میشوند . مانند قرار بازداشت موقت ، تشدید و تمدید تامین کیفر و قرار های تامین خواسته.

مهلت اعتراض به موارد ذکر شده در ماده 270 قانون آیین دادرسی کیفری برای اشخاص مقیم ایران ده روز و برای افرای مقیم خارج کشور تا یک ماه از تاریخ صدور ابلاغیه است. وکیل اعتراض به وثیقه که در این جا نماینده شاکی است تا 10 روز برای اعتراض مهلت دارد.

بر اساس ماده دویست و هفتاد و یک قانون آیین دادرسی کیفری مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراض شاکی یا متهم و یا وکیل اعتراض به قرار وثیقه به نمایندگی از هر کدام از طرف دعوا نسبت به قرارهای قابل اعتراض که پیش از این ذکر شده است با دادگاهی است که صلاحیت رسیدگی به اتهام را دارد و در صورتی که دادگاه انقلاب یا دادگاه کیفری یک درحوزه ی قضایی دادسرا تشکیل نشده باشد دادگاه کیفری دو، محل صالح به رسیدگی است.

در صورت اختلاف در مورد مرجع صالح رسیدگی به اعتراض به قرار که از طرف شاکی یا متهم و وکیل اعتراض به قرار وثیقه مطرح شده است و یا برای حل اختلاف پیش آمده بین بازپرس و دادستان جلسه فوق العاده دادگاه برگزار میشود. و تصمیم دادگاه قابل اعتراض نیست مگر درمورد قرارهای منع یا موقوفی تعقیب در جرایم زیر:

  • جرایم موجب سلب حیات
  • جرایم موجب حبس ابد
  • جرایم که مجازات آن ها باعث قطع عضو و جنایت های عمدی علیه جسم شخصی با میزان نصف دیه کامل و یا بیش از آن باشد
  • جرایمی که مجازات آن مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد