عدالت آفرینان

تامین و تهیه انواع سند اجاره ای، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی تلفن: 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

عدالت آفرینان

تامین و تهیه انواع سند اجاره ای، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی تلفن: 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

ضمانت های خاص در آیین دادرسی کیفری برای آزادی زندانی

ضمانت زندانی برای آزادی: اگر به دنبال آزادی زندانی خود با ضمانت هستید باید بر اساس شرایطی که قاضی پرونده تعیین می کند به دنبال ضمانت زندانی باشید و در این راه از یک موسسه حقوقی معتبر کمک بگیرید. بسیاری از زندانیان به دنبال آزادی موقت از زندان هستند. برای تعلیق حبس و آزادی موقت زندانی تحت هر عنوانی، برای مثال جهت تلاش او برای ارائه مدک جهت اثبات بی گناهی و یا عملی در جهت پرداخت دین، متهم باید به دنبال ارائه ضمانت برای آزادی باشد. موسسه حقوقی عدلت آفرینان در ارائه خدمات حقوقی در تلاش است تا در کوتاه ترین زمان ممکن معتبرترین سند را برای شما تامین کند.

  

ماهیت تأمین اخذ شده از زندانیان جهت اعطای مرخصی به آنها و همچنین ضمانتهای خاص در نظرگرفته شده برای اطفال مجرم یکی ازمسائل مطرح درنظام کیفری است. مطابق ماده (214) آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی در صورت غیبت زندانی پس از پایان مرخصی تأمین مأخوذه از زندانی به نفع دولت ضبط می‌گردد. با توجه به اینکه اخذ تأمین توسط قضات ناظرزندان صورت می‌گیرد اما توافق بین قاضی و محکوم علیه نمی‌تواند ماهیت ضمانت را تغییر دهد لذا لازم نیست جهت ضبط تأمین از طریق مراجع قضایی اقدام گردد. رأی وحدت رویه دیوانعالی کشور مصوب 1384 نیز همین طریقه را تأیید نموده است قرارهای تأمین اخذ شده از اطفال بزهکار مطابق ماده(224)ق.آ.د.د.ع‌وا.ک، شامل اخذ التزام از ولی یا سرپرست قانونی و و ثیقه است ماده (224) کفالت را به عنوان قرار برای اطفال قید نکرده است اگر چه در خصوص امکان صدور قرار کفالت برای اطفال بزهکار اختلاف نظر است اما ضمانت مندرج در بند الف ماده (224) نوعی اخذ کفیل می‌باشد.

ضمانت جهت ارائه به دادسرا

یکی از راه های پیش رو دادگاه به منظور دسترسی  به متهم وحضور به موقع وی، جلوگیری از فرار یا مخفی شدن او و تضمین حقوق بزه دیده و طلبکار و برای جبران ضرر و زیان وی، پس از تفهیم اتهام از جانب بازپرس با وجود دلایل کافی برای متهم یک قرار تامین صادر میشود.

قرار تامن انواع مختلف دارد، ولی با توجه به در دسترس بودن و تامین آسان وثیقه از جانب متهم، گذاشتن وثیقه ازپرکاربرد ترین قرار های تامین کیفر است. قرار وثیقه میتواند به صورت اخذ وجه نقد ، ضمانت نامه بانکی و مال منقول و یا غیر منقول باشد.

در دادگاههای کیفری با موضوع پرداخت دین و جبران ضرر و زیان، دریافت ضمانت از بهترین گزینه های برای طلبکار جهت تعهد پرداخت دین است، چرا که در صورت انعقاد عقد ضمان، ضامن زندانی به انضمام زندانی مسئول پرداخت دین خواهد شد.

ضمانت ارائه شده به دادسرا برای ضمانت زندانی به صورت ضمانت وثیقه ای و تضامنی است. درست است که اصل عقد ضمانت موجب انقال دین از مدیون به ضامن میشود اما در محاکم دادگستری و دادسراها از ضمانت زندانی به صورت وثیقه ای و تضامنی استفاده میشود و به این صورت که در اثر موافقت شخص ضمانت کننده و طلبکار دین منتقل نمیشود و ضامن به انضمام مدیون مسئول پرداخت دین میشود و این عمل ضمانت برای آزادی زندانی انجام میشود.

در اینجا تعهد ضامن به دو صورت نمود پیدا میکند:

تعهد ضامن برای پرداخت دین به عنوان وثیقه‌ی دین است که در این حالت در صورت عدم پرداخت دین از طرف مدیون اصلی به مدیون تبعی یا همان شخص ضمانت گذار مراجعه میکند و طلب خود را دریافت میکند.

در این حالت ضامن و مدیون هر دو مسئول پرداخت دین هستند و هیچ کدام نسبت به دیگری ارجحیت ندارد و طلبکار برای وصول دین خود میتواند به هر کدام مراجعه کند.

یکی از راه‌های آزادی زندانی برای موعدی مقرر ارائه سند برای مرخصی وی با قید و شرط می‌باشد. عدالت آفرینان برای اجاره سند در کنار شما خواهد بود. اگر به دنبال سند ملکی معتبر برای آزاد سازی زندانی می‌گردید، اگر به دنبال سند برای ارائه به دادگاه جهت آزادسازی زندانی خود هستید، اگر به دنبال تامین سند برای آزاد کردن زندانی هستید، از خدمات تهیه سند برای زندانی عدالت آفرینان استفاده کنید.

ارائه‌ی سند به عنوان ضامن، یکی از راه‌های آزاد کردن شخصی است که زندانی شده. پس از این که متهم توسط مرجع قضایی تفهیم اتهام شد، برایش قرار وثیقه صادر می‌شود و ضامن برای این که بتواند برای موعدی مقرر آزاد باشد باید وثیقه متناسب را به مقام قضایی ارائه کند، وثیقه میتواند به شکل اراده سند باشد.

این مسئله می‌تواند به مشکلی برای متهم و خانواده‌ی او بدل شود چرا که خیلی از متهمان سند مناسب را جهت سپردن به دادگاه ندارند و یا اطلاعات ناقص آن ها در

رابطه با سند و اجاره سند باعث بروز مشکلات بسیاری برای آن ها خواهد شد.

با توجه به این نکته که در فرایند اجاره سند همواره خطر کلاهبرداری و سوء استفاده توسط افراد سودجو غیر‌قابل انکار و متعدد است، این امر برای متهم و خانواده‌ی وی به فرایندی دشوار و پر از تنش تبدیل است. وجود مشاوری آگاه و آشنا با وثیقه گذاری، اجاره‌ی سند و مسائلی از این قبیل می‌تواند شما را از اشتباهاتی که ممکن است در این راه مرتکب شوید حفظ نماید. عدالت آفرینان با سابقه‌ی درخشان در انجام کلیه خدمات حقوقی و سند ملکی، همراهی مورد اعتماد در این راه برای شماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد