عدالت آفرینان

تامین و تهیه انواع سند اجاره ای، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی تلفن: 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

عدالت آفرینان

تامین و تهیه انواع سند اجاره ای، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی تلفن: 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

چه نوع سند یا وثیقه ای باید به دادگاه برای آزادی زندانی یا متهم ارائه دهیم؟

وقتی دادگاه تعیین می کند که زندانی شما می تواند به قید وثیقه یا سند آزاد شود این سوال پیش می آید که چه نوع سندی باید به دادگاه برای آزادی زندانی یا متهم ارائه دهیم؟ اگر شما هم بدنبال وثیقه برای آزادی زندانی هستید این مطلب برای شماست. اجاره وثیقه برای آزادی زندانی یکی از راهکارهایی است که اکثر مشکل داران در این زمینه به دنبالش می گردند. برخی از زندانیان برای آزادی موقت خود از زندان به اجاره وثیقه نیاز دارند. یک زندانی با وثیقه ای که ارزش آن را قاضی پرونده تعیین می کند می تواند طی موعد مقرری آزاد گردد. البته قرار وثیقه در صورتی صادر می گردد، که متهم نتواند ضمانت و کفیلی برای خود معرفی کند.

 

 

سند به عنوان یکی از اصلی ترین دارایی اشخاص در زمان کنونی محسوب می گردد. سند خود به دو نوع دسته تقسیم می گردد که آن دو دسته عبارت اند از سند عادی و سند رسمی.  بر حسب قانون مدنی ایران، ادله ی اثبات دعوا به این موارد تقسیم می گردد : اقرار، سند، شهادت، امارات و قسم. از میان ادله اثبات دعوا ذکر شده، قصد داریم سند را و قوانین مختص به آن را برای شما جهت اجاره وثیقه شرح دهیم. در این مطلب سعی شده مطالب مختص سند به طور کامل برای شما برسی و شرح داده شود.

علل ارائه وثیقه

ارائه وثیقه میتواند علل مختلفی داشته باشد. مهم ترین علت برای تامین وثیقه، ارائه وثیقه برای مرخصی زندانی است. درخواست صدور تامین وثیقه برای مرخصی زندانی از جانب زندانی انجام میشود. در صورتی که مقام قضایی با درخواست او جهت ارائه وثیقه برای مرخصی موافقت کند مبلغ وثیقه توسط مقام قضایی مشخص کند  و پس از آن وثیقه برای مرخصی متهم سپرده میشود. ارائه وثیقه برای مرخصی میتواند ضمانت نامه بانکی، وجه التزام و یا سند مال منقول و یا غیر منقول باشد.

از علل دیگر ارائه وثیقه، وثیقه برای خروج از کشور است. خروج از کشور برای آقایانی که خدمت سربازی خود را سپری نکردند و کارت معافیت سربازی ندارند امکان پذیر نیست مگر در شرایط خاص. افرادی که وضعیت نظام وظیفه آنها مشخص شده است و تحت شرایط خاصی لازم به خروج از کشور هستند، با تعیین میزان وثیقه با توجه به نوع سفر و طول سفر، با ارائه وثیقه مبلغ وثیقه را ضمانت میکنند. یکی از ضمانت هایی که به متهم ارائه می شود ضمانت آزادی زندانی می باشد که به دادگاه یا دادسرا برای مرخصی یا آزادی ارائه می گردد. 

در صورت عدم بازگشت به ایران در زمان مقرر شده و معرفی خود به نظام وظیفه امکان خروج از کشور به مدت شش ماه تا یک سال از شخص سلب میشود. و یا منجر به پرداخت مبلغ وثیقه خود و یا افزایش طول خدمت و یا احضار به مرجع قضایی خواهد بود.

چگونه وثیقه تهیه کنیم؟

به طور کلی شما می توانید برای قرار وثیقه خود از پول حساب بانکی خود، سند ملک یا وسیله نقلیه و غیره بر اساس برابری ارزش آن با مبلغ تعیین شده استفاده کنید. در غیر این صورت شما می توانید برای اجاره وثیقه ملکی جهت آزادی زندانی اقدام کنید.

به همین ظور، شما باید به یک مرزک حقوقی معتبر مراجعه کرده و درخواست وثیقه اجاره ای دهید. بعد از وضع قرارداد بین شما و وثیقه گذار هر ماه مبلغی را به عنوان اجاره وثیقه به وی می پردازید و تا موعدد قرارداد این وثیقه نزد شما باقی می ماند.

منبع» عدالت آفرینان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد